Vytvořte si e-book jako marketingový nástroj v 4 krocích

Vytvořte si e-book jako marketingový nástroj v 4 krocích

20 června, 2021 Vyp Od bigpluscz

Vytvořte si e-book pomocí jednoduchých kroků a získejte více zakázek a zákazníků.

 

Vytvořit si vlastní e-book nemusí být nijak složitá věc, kterou zvládne i středně schopný uživatel počítače. Bude vám k tomu stačit aplikace Word a hlavně dobrý nápad. E-Book je skvělým nástrojem pro získání nových zákazníků, ze kterých můžete následně vytvořit věrné nakupující. Ukážeme vám jednoduchý návod jak si vytvořit jednoduchý e-book, který můžete nabidnout třeba při rozesilání newsletteru, nebo ho dáte ke stažení zdarma na vaše www stránky s podmínkou zadaní email a registrace do zasílání novinek.

 

Proč se vám vyplatí napsat e-book a jak vám to pomůže?

 

Každý dobrý obchodní ví, že je třeba se o své klienty starat a neustále s nimi komunikovat. Díky e-booku budete mít náskok před konkurencí a navíc si zvýšíte povědomí o vaší značce. Dá se říci, že vás to nic nestojí a dokážete tím zvednou i obrat vaší firmy.

Snadno tak můžete vybudovat databázi kontaktů, které můžete používat pro marketingové účely a snažit se tak prodat své produkty a služby. Upozornění: Je třeba abyste měli právně ošetřené webové stránky pro sbírání dat podle GDPR a vaši uživatelé o této skutečnosti byli informováni

 

1. krok – Nalezení vhodného tématu

 

Při hledání vhodného tématu pro váš nový e-book, se asi trošku zapotíte. Jelikož je třeba vymyslet něco, co váš zákazník potřebuje, nebo co ho zajímá, aby měl touhu si ho stáhnout. Navíc je třeba abyste danému témtu dobře rozuměli a informace, které do e-booku vložíte byli užitečné a pravdivé. Držte se proto několika pravidel, které je třeba dodržet:

  • Musí jít o problém, který potenciální zákazníky zajímá, nebo ho řeší
  • k tématu máte hodně co říci a skvěle se v něm orientujete,
  • e-book musí být užitečný a praktický – pomůže, inspiruje nebo poradí,
  • téma je možné propojit s nabídkou vašich produktů a služeb.

 

 

Kde najdete cenné informace pro e-book?

 

Vycházejte ideálně z informací, které máte na svých stránkách, ale nebojte se hledat třeba na internetu nebo v odborných publikacích. Všude je dostatek informací, které můžete přidat ke svým znalostem, které již máte ze svého podnikání či práce.

Důkladná příprava je určitě na místě. Je třeba se zamyslet nad tím, co bude obsahem vašeho e-booku a hlavně aby obsah zaujmul a byl dostatečně odborný. Navíc ve vašich čtenářích chcete vyvolat  odezvu.

 

Vymyslete poutavý název

 

Je otázkou kdy se vrhnete na vytvoření názvu vašeho nového e-booku. Snažte si udělat třeba i 10 pracovních verzí, které by měly zaujmout, označovat daný problém, který chcete řešit nebo na něj chcete upozornit. Nezapomínejte ani na klíčová slova, která by měla v názvu být obsažena. Několik příkladů si můžete prohlédnout zde:

 

  • Začněte hned: Aneb jak vytvořit fungující podnikání v 5 kročích
  • Učte se od nejlepších: 5 úspěšných podnikatelů prozradilo své tajemství úspěchu
  • 20 skvělých rad, která s dostanou na vrchol podnikání
  • Zhubněte jednou provždy: 5 pravidel správného stravování

 

 

2. krok – Napište obsah

 

Nyní se již musíte vrhnout na samotné psaní obsahu knihy. Je to ta nejdůležitější část, která bude tím, co vás odliší od konkurence a dá vám pozitivní ohlas od potenciálních zákazníků.

 

V čem?

Volba textového editoru je samozřejmě na vás, ale přesto bychom doporučili klasický textový editor Word z Microsoft Office, který má téměř každý počítač. V tom je možné přidávat fotky a upravovat text podle vaší představy. Navíc je možné soubor publikovat ve formátu .PDF, který se bude hodit pro váš e-book zatím nejlépe.

Jak na to?

Je třeba pamatovat, že kvalitní obsah je třeba vložit do kvalitní formy. Rozvrhněte si strukturu, kapitoly a případně i podkapitoly, do kterých bude text psát. Tím, že si vytvoříte strukturu a navrhnete si osnovu tak budete míc pomoc při tvoření celého obsahu a budete se tak moci držet tématu. Čtenáři by měli získat informace pravdivé, přehledné, aby váš e-book dočetli do konce.

 

Kolik textu?

 

Nemusíte se nijak moc rozepisovat. Ideální délka e-booku je 10 stran A4, kde čtenář zjistí veškeré informace, které dané problematice potřebuje. Když bude e-book příliš rozsáhlý tak se nemusí čtenář dobrat konce.

 

Nezapomínejte na to, že chcete upoutat! Výzvy a reakce

Nezapomeňte na to, že chcete svým e-bookem čtenáře o něčem informovat a ideálně ho nasměrovat kam potřebujete. Tady je dobré přidat do textu odkazy, které bude možné prokliknout aby se čtenář dostal například na nabídku vašich služeb, na anketu a mnoho dalšího.

Proto na vhodná místa umístěte výzvy, na které bude čtenář reagovat. Například můžete odlišit text barvou, či ho dát do jiného formátu aby výzva zaujala a čtenář na výzvu reagoval.

 

 

 

3. krok –  Upravte váš e-book a publikujte ho

 

Do vašeho e-booku se nebojte vkládat grafické prvky. Fotky a mnoho dalšího. Fotky zdarma můžete bez problému stahovat například na free fotobankách jako jsou pixabay.com nebo rubconstock.cz a mnoho dalších.

Je třeba zvolit i správný font, který vám bude správně zborazovat české znaky a nebudou tak čtenáři vystaveni neznámým klikyhákům, které občas některé fonty obsahují.

 

Následně publikujte soubor do formátu .PDF, který podporuje právě textový editor Word

 

4. krok – je třeba ho umístit a propagovat

 

Následně bude vaším úkolem publikace. Tedy nejlépe umístění na vaše webové stránky, kde ho umístítě do tabulky, která bude osahovat i kolonku email, který bude vyžadován pro stažení e-booku zdarma, abyste nasbírali co nejvíce nových kontaktů a případně si obnovili ty staré.

Využít k tomu můžete jednoduchý plugin, který to uděla na pár kliknutí za vás „download after email“. Stahujte tento plugin do vaší instalace wordpressu zdarma.

ukázka toho jak může výsledek vypadat.

Následně je třeba e-book propagovat. A to třeba v příloze při rozesílání novinek (newsletteru), nebo si můžete za pár korun zakoupit reklamu na Instagramu, kam vložíte link na stránky, kde je e-book volně ke stažení. Lidé tak příjdou nejen zdarma k vašemu e-booku, ale také rovnou na vaše webové stránky a následně se z nich mohout  vaši zákazníci.

 

Samozřejmě, možností jak e-book propagovat je mnoho a je jen na vás jaký způsob zvolíte. Můžete ho nabídnout na velkých fórech, v diskuzích a na mnoha dalších místech. Je třeba e-book nabídnout co nejvíce čtenářům, doporučujeme propagaci takového materiálu nepodcenit.

 

Doporučené pluginy pro wordpress k tomuto článku

Newsletter plugin  – rozesílejte novinky bez nutnosti platit firmám za rozesílání novinek

DAE – Download after email vám umožní vložit e-book na stránky a získat nové kontakty na potenciální zákazuníky

 

Více o doporučených pluginech se dočtete v jednom z našich článků…….