Naučte se základy CopyWritingu. 10 tipů jak na to

Naučte se základy CopyWritingu. 10 tipů jak na to

25 července, 2021 Vyp Od bigpluscz
Pokud přemýšlíte o tom, že budete psát texty pro vaše webové stránky, nebo budete usilovat o prodejní texty, tak pro vás máme 10 užitečných tipů, jak na základní copywriting. Tvorba reklamních a marketingových textů je užitečný nástroj, který vám umožní prodávat více produktů nebo služeb, které nabízíte.

1. Věřte tomu co píšete

když o něcem začnete psát, tak je třeba abyste věřili svému vlastnímu textu. Tvorba textů pro reklamní či marketingové účely by měla fungovat jako podpora prodeje vašich produktů či služeb. Stejně tak jako neprodáváte věci, kterým sami nevěříte, tak stejné je to s prodejními texty.

 

2. Ověřujte co píšete

Používat vědomosti, které máte, je v dnešní době málo. Je třeba abyste měli naprosto přesně zjištěno, co je pravda a co pravda není. Šíření i malých dezinformací je jako odražeč pro kupujícího. Mějte tak vše podložené, protože jakmile čtenář zjistí, že je v textu sebemenší nesrovnalost, tak bude velice těžké ho přilákat znovu zpět.

 

3. Co a pro koho vlastně píšete

Nejdříve je důležité si stanovit, jaký článek vlastně chcete psát. Tedy jestli je zcela informativní nebo se jedná o prodejní text. To je třeba dodržet.

A další věcí je, pro koho článek píšete. Snažte se vcítit do svého publika a k tomu přizpůsobte celý článek. Je třeba se naučit slovník, kterým mluví vaše publikum. Tedy jestli píšete pro mladé, starší, ženy či muže.

 

 

4. Nezapomínejte na příběh

Příběhy prodávají. Každého zaujme nějaký příběh, který se k dané věci vztahuje.  Samozřejmě musí příběh zaujmout. Navíc je třeba, aby byl text srozumitelný i pro laiky, kteří si článek čtou. Nechtějí tak hledat každé slovo ve slovníku.

 

5. Věnujte se grafice textu

Nejdůležitější je název článku a jeho nadpis. Ten musí nejen zaujmout, ale musí být i dobře hledatelný pro internetové prohlížeče a navíc obsahovat slova či větu, kterou lidé na internetu hledají. Udělejte si analýzu klíčových slov a pracujte s tím při vymýšlení nadpisu.

Zároveň si dávejte pozor, jak vypadá vzhled celé stránky. Zvýrazněné texty, nadpisy H1-H6 a případně nějaké odkazy.

 

6. SEO

I když se jedná o klasický text, tak je třeba myslet na to, že text bude prohlížeči prozkoumán a bude z něj vytaženo několik klíčových slov, či slovních spojení a tak je třeba mít toto na paměti. Správné používání klíčových slov a jejich vyhodnocení je klíčovým pilířem k dobrému marketingu.

 

 

7. Texty važadují zkušenost

Pokud již budete psát a nebo se teprve  snažíte být copywriterem, tak bude třeba se neustále zlepšovat. Stejně jako ve sportu dělá trénink mistra, tak stejné je to s texty. Pište co nejvíce a trénujte své dovednosti a následně texty upravujte a přepisujte, dokud nebudou dokonalé. Tím se naučíte psát skvělé texty.

 

8. Nebojte se opakovat

Pokud chcete něco čtenářům sdělit nebo podpořit jejich povědomí o tom co potřebujete, tak se nebojte občas texty zopakovat. Nemyslíme je kopírovat, ale jedno téma nemusí být zveřejněno jen jednou. Ať už jde o myšlenku, službu či výrobek, není na škodu o tom dát vědět.

 

9. Raději předejte důvěru

Pokud se z vás nestal skvělý copywriter, a navíc nemáte dost času na psaní dlouhých článků a trávit hodiny u počítače, kdy budete vymýšlet prodejní texty, tak tuto část podnikání delegujte. Tedy najměte si profesionály a jen korigujte výsledek, aby korespondoval s vaší představou.

 

 

10. Hlavně to chce klid

Při tvoření článků stejně tak jako při tvorbě webových stránek či katalogu, budete potřebovat čas a plnou soustředěnost. Nestíháte v práci a chcete večer ještě rychle něco napsat. Tak to by byla základní chyba. Raději si na psaní udělejte čas a v klidu si vše rozmyslete. Nebo jak jsme již říkali, raději tuto část podnikání delegujte na někoho jiného.