Co udělat naž začnete podnikat? Úspěch není zadarmo

Co udělat naž začnete podnikat? Úspěch není zadarmo

9 července, 2021 Vyp Od bigpluscz

 

Sen většiny z nás je, mít fungující firmu, která přinese aktiva, která můžete využít v soukromém životě. Ale nemusí to být tak jednoduché jak se někdy píše. Vize totiž není vše co budete potřebovat. I dobrý nápad někdy není zárukou úspěšného podnikání.

 

Než začnete podnikat, je třeba si vytvořit plán, podle kterého budete postupovat ještě dříve, než se vrhnete do tvrdé práce. A možná zjistíte,že váš nápad není zas tak skvělý, jak se mohlo ze začátku zdát. Nebo naopak můžete zjistit, že nápad, který jste zavrhovali je skvělý a může dobře fungovat.

 

Vize a nápad – je třeba abyste získali dobrý nápad, který se dále dá rozvíjet. Většinou se nápady rodí v oblasti ve které pracujete, nebo o této oblasti víte hodně věcí. Nepouštějte se raději do ničeho, čemu moc nerozumíte. Sice to může být skvělý nápad, ale bude velký problém ho dotáhnout do cíle.

 

Průzkum trhu – je třeba zjistit, jak na tom váš nápad je. Udělejte si průzkum nejdříve u svých známých a představte jim vaší vizi, jestli jim bude připadat zajímavý. Pokud jste se rozhodli prodávat nějaký produkt nebo službu, tak jednoduše zjistíte, jestli by o ní byl zájem. Následně si udělejte průzkum u ostatních. Například nějakou anketou na webových stránkách nebo můžete chodit osobně po osobách, o kterých si myslíte, že by vám mohly dát adekvátní zpětnou vazbu.

 

Nepřeceňujte finanční možnosti –  Rozmyslete si, kolik váš plán může stát. Je krásné vymyslet projekt, který ale bude tak nákladný, že se vám investice nemusí vůbec vrátit. Spočítejte si případnou předpokládanou návratnost investice. Případně můžete přibrat nějakého investora, kterého můžete sehnat například na portálech, kde představíte svůj nápad a představíte ho potenciálním investorům. Nebo využijte služby jako jsou startovac.cz nebo hithit.cz,    kde představíte svůj projekt a budete se snažit vybrat peníze díky tzv. crowdfundingu.

 

Zjistěte časovou náročnost –  Jestli budete podnikat při zaměstnání nebo bude podnikání vaším hlavním pracovním poměrem, tak je třeba zjistit, jestli budete mít dost času pro realizaci. A samozřejmě je důležité také načasování vašeho projektu. Například lyže nezačnete prodávat na jaře. Je třeba také zjistit, jestli jste schopni v případě zájmu zákazníků splňit vše k čemu jste se zavázali.

 

Marketing –   V dnešní době se neobejdete bez dobrého marketingu. Zahrnuje mnoho oborů, od copywritingu, internetové reklamy, PR článků a mnoho dalšího. To samozřejmě také není zadarmo a byla by škoda, kdyby váš dobrý nápad skončil na nedostatku financí na propagaci vašich služeb či produktů. Jak řekl zakladatel Applu „lidé nevědí co chtějí, a my jim to řekneme“. Když se budete tohoto hesla držet, tak můžete uspět.

 

Buďte připraveni na to, že podnikaní je tvrdá práce a nic vám nespadne jen tak do klína. Nečekejte, že když si uděláte internetový obchod, že do roka budete milionáři. Samozřejmě roli hraje také náhoda a připravenost. Jak se říká, tak je třeba lidem dát co potřebují a nemohou se bez toho obejít. To platí u zboží, ale také u služeb.

V dnešní době je navíc všeho relativní dostatek a tak bude třeba abyste se něčím odlišili a zlepšili službu tak, abyste byli vyjímeční a přilákali tak nové zákazníky.

Ze začátku postupujte opatrně a po malých krůčkách. Nahoře fouká a je třeba mít dobré základy, na kterých můžete stavět. Investujte s rozmyslem a případně přiberte do podnikaní osoby, které vám mohou pomoci ve vzestupu a budou sdílet vaší vášeň pro věc. Případně jim nabídněte partnerství a budujte podnikaní společně. Ale buďte opatrní, s kým do podnikaní vstoupíte.

 

Hodně štěstí při začátku ponikání přeje projekt BigPlus.cz, který pomáhá začátečníkům začít podnikat.

 

foto pixabay.com